2008-10-30

WORK-out - en utmaning!

Foto: Nichlas Blomquist // Make-up: Therese Nielsen // Styling & Modell: Jag

Nu utmanar jag dig som läsare - hur kan DU träna på ditt jobb/i din vardag?

I min värld har work-out en ordagrann betydelse. För jag work-outar på jobbet. Work-work-out för att vara mer exakt. LpL (Livet på Lagret) är ju kanske inte det allra roligaste alla dagar och man blir både deppig och trött när det är mycket att göra och allt känns menlöst. Efter jobbet är jag så trött att jag bara vill gå och lägga mig. Någon timme på gymmet är det alltså inte tal om trots att vi fått gratis årskort på "fina gymmet" av jobbet.

Nu har jag tagit saken i egna händer - jag tränar medan jag jobbar.

Lagerjobbet i sig självt bjuder ju på träning i och med att vi går fram och tillbaka otaliga gånger för att plocka produkter. Sedan kan man själv välja att sitta eller stå när man scannar in grejerna i datorn. Jag står. Summa summarum: jag står/går minst 6,5 av 8 timmar på jobbet.

Nu har jag dock utökat repertoaren. Jag har därför gjort en liten bildserie (under rasten med hjälp av Anna som fick agera fotograf) för er att inspireras av, hehe!




Övning 1: stå/gå så mkt som möjligt, sitt så lite som möjligt
Övning 2: sitt i "90 grader" (som du ser är 115 grader också okej hehe) under påfyllning - ända tills du är klar! No cheating!
Övning 3: klättra och sträck när du plockar högst upp
Övning 4: gör "squads" när du plockar längst ner
Övning 5: lyft många tunga kartonger varje dag (lyft kontrollerat och långsamt!)

Och vad får du för mödan?


Svar: Lagerkroppen! :D

Nu ska jag utveckla det här. Har redan en rörlighetsgrej på lur som ni får se en annan dag!

Nu utmanar jag dig som läsare - hur kan DU träna på ditt jobb/i din vardag?

Jag utmanar bloggarna Emma, Pelle, Ann, Janina, Cecilia och Tyra att hitta nya, enkla sätt att träna i vardagen
.

Edit: Amaia är också utmanad.

Inga kommentarer: