2009-05-04

Calling from Portugal!

Ett litet bildregn fran mina dagar har i Portugal. Har hunnit med en hel del men vill absolut inte aka hem pa tisdag morgon :(

Har bl.a. traffat min van David har i Setúbal, klubbat till kl 05, hookat med Rita + pojkvan i Lissabon dar vi at gott pa en italiensk restaurang vid floden och darefter besokte en bokmassa i stadens city-park, shoppat, atit, atit och atit lite till. Sarskilt jordgubbar.

En liten springtur under formiddagen. Tror jag ska gora om det imorrn.


Varldens sotaste kusinbarn!
Beach 2009 ar har. For forsta gangen tycker jag att jag lyckats fa den beach-kropp jag vill ha! WOHOOO! Reservation dock for blekheten...
Marknad dar man hittar allt fran oliver och kycklingar till skor och vaskor fran 1 euro och upp.
Okej, det gar inte att hitta affarerna ens om man forsoker!! Kolla hur manga!
Luis, Rita och jag en vaaaarm dag i parken!
Rute (kusinbarn) and moi festar pa en drink for 2 euro (hihi!)

Resan har (som vanligt nar jag ar i Portugal) gatt i solen och shoppingens tecken. Idag spenderade jag ett par timmar pa stranden men lyckades inte ens bli lite brun. Badade i alla fall (ok, doppade mig en gang). Jag ar en badkruka av hogsta graden och vattentemp pa 18-19 grader ar INTE varmt nog for mig. 28 ska det vara - da borjar vi snacka!

Har aven besokt Iberiska halvons storsta kopcenter, Colombo. Var dar i fem timmar och hann kanske med halften av butikerna - och da stressade jag verkligen runt! Tog sista bussen fran Lissabon till Setúbal med kassarna fyllda av skor m.m. Idag var vi pa "cepan" - zigenarmarknaden. Dar blev det tva klanningar, ett par skor, fyra sjalar, ett linne och en vaska for ca 450 kr. Kanns heeeeelt ok!

3 kommentarer:

Karin sa...

Du ser ut att ha det toppenkul....)))

AMAIA LAYLA sa...

HEJ JAG ÄR AVIS PÅ DIG!

Anneli sa...

Du ser verkligen ut att ha det toppenhärligt. Är också lite avis på dig.