2008-09-25

Spanska och kebabtallrik

Hej hallå! Sorry att ni blev utan inlägg igår, antar att ni inte är alltför ledsna. Så länge det fortsätter så här, utan några vidare större läsarantal i bloggen så känns det helt okej att inte uppdatera hela tiden. Jag menar, vad är vitsen med det om ändå ingen läser vad man skrivit?


Hur som... Igår följde Vadim med mig och Sintra hem efter jobbet för lite flottig mat från Höjdens Pizzeria här runt hörnet. Vi blandade kebabtallrik och Azteka för extra flottkänsla, haha! Därefter begav jag mig till ABF-huset på Sveavägen för att gå på första kurstillfället av spanska nivå B2. Det kändes riktigt bra faktiskt! Egentligen har jag redan avklarat den nivån under gymnasietiden men så har dte ju gått några år sedan dess och jag vettef-n vart de kunskaperna tagit vägen. Jag som en gång pratade nästan flytande tragglade mig nu fram för att berätta vad jag gjort i sommar. Men jag är positiv, om ett par gånger kanske jag mjukat upp lite och de där gamla bortträngda grammatikreglerna hoppar ut ur sin håla. Hoppas på det i alla fall.

La casa de ABF - här ska jag spendera onsdagkvällarna framöver.

Inga kommentarer: