2008-09-25

Nagelpanik och unibrow...

Jag behöver akut hjälp! Ska göra ett fotojobb på onsdag och jag är inte helt i tipptopp kvalitet. Till att börja med så håller jag på att låta mina ögonbryn växa ut. Alltså ser jag...ehrm... konstig ut. Semibjörn, semimänniska. Nej, så hemskt är det inte (på långt håll) men kul är det inte. Anledningen till mitt sparande av ögonbryn är att William på MUS sa att jag måste låta dem växa ut helt för att sedan kunna skapa en snygg form. Nu hinner de ju dock inte växa ut helt så jag får väl helt enkelt noppa tillbaks min gamla tråkiga form och börja om med sparandet efter onsdag. Huuu, hemska tanke! Jga gillar verkligen inte att samla ögonbryn.

Problem nummer två är mina naglar. De ser oftast ganska snygga ut faktiskt, naturligt. Jag har sen jag var liten älskat långa, lackade naglar. Visst, sen jag började på lagret så har de kanske inte varit i sitt esse men ändå helt okej. Tills nu i helgen då jag bestämde mig för att försöka förstärka dem med gelé. Köpte ju Depends gelégrejer för ett tag sedan och nu var det dags att prova. Jag gjorde allt enligt konstens alla regler. Jag penslade gelé, sprayade aktivator, filade, penslade gelé, sprayade aktivator, filade, penslade gelé, sprayade aktivator, ja ni fattar. Däremellan nånstans hade jag också lyckats måla en fransk manikyr. Allt var frid och fröjd den kvällen (jag var ju BF (boyfriend free för er som glömt) så det var ingen som klagade över tat jag målade naglarna i tre timmar, haha!). Dagen därpå började det dock se lite tråkigare ut. Jag som trodde att min manikyr nu skulle bestå tills den växt ut likt en permanent hårfärgning fick erfara att jag hade heeelt fel. Efter första dagen på jobbet var katastrofen total. Gelén började krackelera och manikyren flagna. Vad göra? Jo, man måste tydligen FILA bort skiten. Det kommer ju ta typ tio år! Alltså började jag pilla loss flagor istället. Och nu, efter tre dagars pillande ser jag ut som på bilden, inte så kul. Så vad ska jag göra nu? Ska jag försöka fila ner resterna av gelén eller är risken för stor att jag skadar den egna nageln? Måste jag hitta ett proffs som ska reparera detta misstag? Jag känner inte att jag vill lägga ut en massa pengar på nåt jag egentligen inte ens behöver. Jag vill ju inte förlänga naglarna, bara förstärka. Om någon kan naglar eller har något tips om vart jag kan vända mig för en billig peng - bring em out now, please! Rädda mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm..hur många lager gjorde du på naglarna? Jag bruakr göra två o det har hållt iaf en veckan.

Det ska finnas något borttagsningsmedel som hjälper till att ta bort naglarna också.