2008-09-11

BF och spontanshopping

middag à la ensam
(Huvudrätt: mikromackor, efterrätt: jorgubbar och hallon. Kranvatten)



Yes, idag är jag BF (boyfriend free), ett uttryck myntat av Vadim, my dearest friend at work. Oj vad jag blandar in engelska i mitt språk. Måste skärpa mig. Som sagt, Andreas är inte hemma. Är på kick-off med jobbet och har det skoj. Det är faktiskt helt okej, för att inte säga, riktigt kul att prova på att vara ensam. Även om jag såklart saknar att kunna sitta och mysa tillsammans framför teven och småsnacka om dagen som varit.

Efter jobbet åkte jag in till stan och shoppade lite. Fick makeuprådgivning tillsammans med de andra tjejerna på jobbet av William Värnild på Make Up Store igår. Nu var jag därför sugen på att uppdatera sminkväskan lite så jag begav mig till Drottninggatan för att shoppa.

Därefter gick jag in på Åhléns där jag träffade Sintras uppfödare Daniela och Nanci som jag lärde känna på körkortsintensiven i Köping för nästan precis ett år sedan. Så kul att träffa människor man tycker om men inte ser så ofta!



DAGENS INKÖP

Make Up Store - ögonskuggan "Cybershadow Silver", rouge "Blush Fresh", nail buff (nagelpoleringskudde), eye brow razor (rakhyvel för ögonbrynen!), pensel no. 109
Åhléns - Depends skulpteringsgele och geleaktivator för naglar samt poleringsfil.

Inga kommentarer: