2008-09-28

Spontan shopping-spree

Gick upp i ottan i morse för att besöka Bestsellers utförsäljning med kläder från Only, Vero Moda m.m. Åkte ända ut till Solna för att upptäcka att det var kollektionsprover som reades ut - d.v.s. allt i strl 38/medium. För mig som alltid, alltid har XS så var det ju inte så himla kul. Trevlig stämning dock, folk var personligt inbjudna med namn så det var inget superkaos.

Superkaos var det däremot när jag hade åkt in till stan för Vilas utförsäljning på Tvålpalatset vid Mariatorget. Fy och blå vad hemskt det var! Kom dit redan 20 min innan och då ringlade redan en kö längs gatan. Väl inne var det ett slagfält. Folk sprang runt och hällde ner kläder i medhavda IKEA-kassar (jag låg verkligen i lä, utförsäljningsnoob som jag är). Inte kul. Dessutom var det strl M som gällde här också. Suck.

Det blev alltså inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag hittade dock en tunika och en klänning i Solna och en topp hos Vila.

Eftersom jag länge behövt en snygg höstjacka och en kofta begav jag mig till Götgatan för att kolla in på Gina Tricot. Sedan hade shoppingdjävulen mig i sitt grepp. Till slut hade jag, utöver utförsäljningsfynden, köpt två par skor, en jacka, en kofta och ett par jeans. Haha! Ska lägga upp ett inlägg med fynden snart.

Inga kommentarer: