2008-09-08

Mer hår till folket!

I december fick jag ett ryck och bestämde mig för att våga. Våga klippa "värsta frisyren". Jag har alltid varit lite feg och nu skulle jag fanimig göra en förändring! Sagt och gjort gick jag och mitt låååånga, fylliga bruna hår till frisören som förvandlade det hela till en mörkbrun-röd page med lugg. Efter frisörbesöket skulle jag träffa Andreas på NK. Han gick förbi mig. Såg inte ens att det var jag. TVÅ GÅNGER! Hur som helst, jag var eld och lågor! "Guuud så fint". I typ två dagar. Sedan började jag sakna längden och volymen. Optimist som man är tänkte jag att det skulle vara utvuxet till sommaren.

Njaaaee, så snabbt gick det ju inte. I augusti gjorde jag nästa misstag - jag besökte en frisör under semestern i Kroatien. Bad om att få "behålla längden, men klippa så jag får mer volym". Jag fick en champinjonfrilla.

Nu är måttet rågat och jag har tröttnat. Börjar leta efter ett bra och billigt ställe som kan göra en förlängning. Någon som har ett bra tips? Har hört mig för hos arbetskamraterna och förstått att jag ska ha europeiskt hår som är lite dyrare men mycket finare.

På bilderna syns jag 1m.b.hc (1 month before haircut), 1m.a.hc (1 month after haircut) samt 1h.a.ch (1 hour after champinjon). Jösses :(


Snälla, om någon läser den här bloggen - tipsa mig! Jag kan inte gå runt och se ut som en champinjon hela hösten!




Foto: Nichlas Blomquist samt privat

Inga kommentarer: