2008-09-20

En härlig höstdag



Gick upp redan halv åtta i morse och gick en längre promenad runt på "Höjden" med Sintra. Det uppskattades men hon tyckte det var minst lika skönt att komma in i värmen igen. Därefter åkte jag till Globen Shopping för att köpa orienteringskartor på Apoteket. Jag, Jazmine och Vadim ska orientera i Nackareservatet här "runt knuten" har vi tänkt. Naturpasset finns att köpa på flera orter där lokala orienteringsklubbar satt ut kontroller för allmänheten. Jag tycker att det är en superkul idé och hoppas att vi lyckas ta några kontroller imorgon. Det var ju trots allt ett par år sedan man gick i skolan och fick orientera på gympan
.





Väl i shoppingcentret var jag ju tvungen att kolla lite i de andra butikerna också. Blev en del spontanshopping, bl.a. lite "småplock" på Kicks och ett underbart sött BH-set från Twilfit. Dessutom hittade jag en kul och framför allt snygg inredningspryl i en rörig krimskramsaffär. Tre orkidékvistar med lysdioder. Nu när mina riktiga orkidéer slutat blomma så är den det perfekta substitutet i höstmörkret. Stiligt va?

Efter shoppingen blev det promenad igen, det är så vackert ute nu och den här tiden på håret är faktiskt den allra mysigaste för långpromenader tycker jag. Lagom temperatur, härligt frisk luft och föhoppningsvis en sol som skiner genom de vackra höstlöven.



"Det är sååå mysigt när husse är borta, för då får jag ligga i sängen med matte!"

Inga kommentarer: