2008-09-28

En extraordinär helg

Gud vilken kul helg jag haft! Och den är inte ens slut än :) Här är en "kort" (nu uppdaterad med bilder).

Fredag: efter jobbet åkte jag och Andreas till Nacka Strand för att möta pappa som fyllde år i veckan. Födelsedagspresenten från oss var en helkväll på öl- och whiskymässan. Det blev riktigt lyckat - vi provade massor av öl i alla dess former och smaker, en hel del whisky och en calvados också. Superlyckat!
Mest spektakulärt och också den mest välbesökta montern var den svenska (!) whiskyn Mackmyra.
Lördag: tanken var att jag skulle på Vero Modas utförsäljning i Solna men på fredagkvällen ringde min moster och frågade om jag inte ville följa med henne ut och rida islandshäst. Det kunde jag ju inte tacka nej till! Har ridit islandshäst en gång tidigare (i somras). Red på ridskola när jag var kanske 7 år men slutade då det både var läskigt och dyrt. Någon ridvana har jag alltså inte direkt. Det gick dock alldeles förträffligt ändå! Jag red underbara stot Skráma. På kvällen blev det försenad kräftskiva hos mormor och morfar ute på Värmdö. Mysigt!

Söndag: gick upp halv åtta för att hinna hem, slänga i mig lite frukost och springa till tuben för att ta mig till den där utförsäljningen i Solna jag egentligen skulle gått på under lördagen. Väl framme motsvarades inte mina förväntningar. Återkommer med utförligare info senare!

Inga kommentarer: