2008-09-06

En regnig dag

Idag har jag en så otroligt seg dag. Min pojkvän och sedan i maj även sambo (vuxenpoäng) lämnade mig för Armémuseum och jag och hunden sitter inne och tittar ledset på spöregnet. Det enda jag hade tänkt ut att jag ville göra idag var att gå en långpromenad. Men att promenera i spöregn och lera var ju inte riktigt vad jag förväntat mig. Så det blev bara en snabbrunda i kvarteret. Hunden ville in redan efter de första 20 meterna så någon långpromenad hade det inte ens blivit om jag hade haft paraply och gummistövlar. Nu hade jag ju inte det, så 15 minuter senare traskade både jag och hunden dyblöta in i lägenheten.

Vädret gör mig dessutom osugen på att överhuvudtaget röra mig utanför lägenheten. Tyvärr. Så här sitter jag, framför datorn. Började med att kolla in utbudet på Tradera och Blocket. Jag var ju riktigt bra på att fynda där förut. Halva lägenheten är Blocket-fynd och det finns en del godbitar i garderoben från Tradera. Idag fanns där dock ingenting. Kollade mejlen, inget kul förutom bilden som min härliga arbetskompis V skickade från festen för företagets VD i tisdags. När jag frågat honom om lov kanske jag kan visa upp bilden för dig. Just nu kör jag på så anonymt som möjligt. Märker jag att det faktiskt finns någon som läser bloggen ska jag omvärdera och prata med min närhet. Vill de synas på det här sättet eller inte?

Så himla trist med sådana här dagar. Önskar att jag var så pysslig som jag var förr. Då hade jag genast börjat klippa och klistra i någon sorts förhistoriens scrapbooking-anda. Nu orkar jag liksom inte. Sedan är det ju faktiskt så att det är svårt att göra t.ex. ett fotocollage utan foton. Sedan den fantastiska digitalkameran hamnade i min ägo så har jag inte en enda riktig bild (då menar jag en s.k. papperskopia). Jag har tusen och åter tusen fantastiska, roliga, fina, vackra, minnesvärda och fula bilder i typ hundra olika mappar på datorn. Men ärligt talat, vad fan gör de för nytta där? Har ett antal gånger bestämt mig för att skicka in dem till något framkallningslab. Jag samlar ihop ett hundratal bilder, lägger dem i en mapp poch börjar ladda upp dme på nån jobbig sida. Till slut laggar datorn och allt avbryts och jag river mig i hårbotten och svär. Testar en gång till med samma resultat. Och sedan ger jag upp. Hissar vit flagg. Så jävla värdelöst!

Pratade med A, en nyfunnen vän, om det där idag. Hon har en egen liten fotoskrivare. Ska kolla på sådana. Undrar bara hur dyrt det blir i längden med färgpatroner och fotopapper. Well, well, time will tell! Ska surfa runt och söka info. En av mina allra bästa vänner är Google.

Inga kommentarer: