2008-09-16

Sykurs hos ABF

Japp, som jag nämnde i mitt tidigare inlägg idag så fick jag ett infall att testa att gå på sykurs. Panikanmälde mig till en kurs hos ABF i Björkhagens Skola. Cirkelledare är Kerstin Haldoff. Lockade med mig Vadim och vi rejsade dit på varsin retrocykel, haha!


Jobbigt att stuva ihop småtrasor, Vadim är grymt nöjd, trött men nöjd med min påse!
(Bilderna är tagna med mobilen så kvalitén är t.o.m. lite sämre än vad den normalt sett är! Sorry!)

Väl där var det tyvärr inte riktigt vad vi tänkt oss. Vi hade hoppats på ngn form av "kursplan" där man vid varje kurstillfälle gick igenom t.ex. "mönsterkonstruktion", "sömmar" o. dyl. Istället var dte snarare så att man kom dit med en idé och en massa tyg och började jobba på egen hand. Självklart kunde man få goda tips och tricks av Kerstin men vi hade ju hoppats på än mer info. Därför kommer vi inte att gå kursen men det var en kul grej att testa. Vi lyckades stressa ihop varsin bärkasse! Nåla och vara noga hade vi inte tid med så några symmetriska mästerverk handlar det inte om. Jag är i alla fall sjukt nöjd med min påse! I love it!

Inga kommentarer: