2009-08-02

Party, Pride 2009 och Party igen!

Vadå sliriga?

I fredags spontanfestade jag med min goa Hanna och Tim. Hade en riktigt kul festkväll. Inställningen var att ta ett glas vin på Mosebacke och uppdatera varandra om vad som hänt i sommar men istället hamnade vi på en hemmafest på Söder där alla utom vi rökte på. Vi blev dock tillräckligt lyckliga av all öl vi hällde i oss. Tog en taxi hem vid fyratiden och vaknade med en baksmälla jag förtjänat i går.
Men - jag hade lovat Carro att spana in Prideparaden vid ett-tiden så det var bara att rulla sig ur sängen och dricke tjugo liter vatten. Vi fick bästa platserna tror jag, riktigt bra. Carro som aldrig sett Prideparaden förut var helt till sig av alla galna grejer. Lyckades ta några bilder faktiskt, så här kommer ett gäng gobitar från Pride 2009.Mitt pris för bästa kostym på Pride 2009 går till detta välhängda par!Stolta föräldrar och familjemedlemmar fick stora applåder.Mmmmm... Snyggast i Prideparaden!Mitt pris för finaste vagn går till Göken.QX hade det röjigaste flaket och efterföljet var massivt och festande.

Därefter tog vi en långpromenad med Sintra till Hornstull och sen vidare längs strandpromenaden mot Skanstull. Hittade supermysiga Skrovet där man kan äta och dricka två centimeter från Årstaviken. Underbart i solskenet! Åh, svensk sommar när den är som bäst!
Vackra Carro i kvällssolen!

Så messade Vadim och ville att jag skulle komma över på lite vin och solnedgång på hans takterrass. Det kan man ju inte tacka nej till och vi har varit ifrån varandra i flera veckor - time to catch up! Hade supertrevligt under infravärmen och efter ett okänt antal vinglas var det dags att rangla hem. Sintra hade det skönt på hemvägen i min favorit-hundväska från Petote (säljs hos Pet Shop Girls) och jag fyllekäkade en chili bite och höll mig vaken med en tidning.
Nu vill jag ut i solen! Måste hitta nån som vill följa med till sjön och sola och bada! Sugen? :)

Inga kommentarer: