2009-03-22

Framför....eller bakom kameran?

Jag har funderat på att börja fota igen. Jag fotade en hel del under gymnasiet. Gick en fotokurs på 100 p där vi fotade med systemkamera och själva framkallade filmerna i skolans mörkrum. Riktigt kul. Både fotandet och labbandet. Har saknat det där med att fota. Att trycka av lite makrobilder med min lilla Canon är dock inte samma sak som att själv kunna styra totalt över slutartid och bländare. Därför har jag sett till att jag ska få låna en Nikon D200 och helt enkelt börja fota igen. Blir väl en uppstartningsfas på ett tag. Jga fotade visserligen med Nikon men jag tror den hette F2 eller var det F40, eller hade jag två olika? Den var i alla fall väldigt analog. Väldigt gammal. Väldigt omodern. Väldigt cool.

Letade upp bilder från tiden. Hittade dessaa från den 8 april 2005. Jag minns dagen väldigt väl. Det var grymt varmt och hela skolan var ute på rasterna och bara mös i solen. Direkt efter vi hade slutat åkte vi in till stan och sippade folköl på Nytorget. Jag, Calle (på bilden), Johan och Erik.

Vad tycker ni, är jag lik mig själv eller ej?

1 kommentar:

Vitina sa...

hehe fan va kul=) jag borde också skriva om den tiden det var sjukt kul då tyckte jag... brukade också åka in till stan och dricka lite folk öl efter skolan hehe... de va en kul tid=)
man ser att de e du lite mindre ut bara=) fast du e snyggare i dag;)