2009-06-12

Har jag promenixat under en stege?

Hoppat på en A-brunn? Korsade en svart katt min väg? Nycklarna på bordet?
Man börjar ju undra... Visserligen har jag inte (peppar, peppar) råkat ut för något som kan ses som allvarligt, tvärtom... Men alla sådana här småsaker som dyker upp bildar ett irritationsmoln av regntung typ ovanför mitt huvud.


Några av sakerna som byggt upp detta moln: de snygga skorna jag köpte som var alldeles för stora. Den snygga klänningen jag köpte från ASOS som även den var för stor. Korsetten jag vann och som aldrig kom fram. Mitt senaste Tradera"fynd" som kom fram igår och - gissa - klänningen var alldeles för stor! SUCK! Här försöker man uppdatera garderoben och istället har jag slängt ut massor av pengar på kläder jag inte kan bära :(

Jag verkar aldrig lära mig läxan heller - handla inte på nätet!! Men så sitter jag där och klickar igen - "det är klart att det passar - måtten står ju här".

Råkar ni också ut för sådant här? Och vad gör ni då med grejerna?
ps. jag fick dessutom veta igår att jag inte kom in på en av utbildningarna jag har sökt. Sk*t. Snälla håll tummarna för att jag kommer in på de andra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är ju synd att jag inte är lika liten som du för då hade jag kunnat köpa din klänning. Men se det så här - du kan bli riktig givar-favvis nere hos tanterna på din lokala myrorna!

Det var förövrigt väldigt mysigt att äta bär hos dig i tisdags och jag håller alla mina 15 tummar för de andra utbildningarna, darling!