2009-06-18

Midsommar närmar sig med storm(?)steg

Midsommar 2008, Dalarna.

Idag bär det av till ett Internetfritt Dalarna för midsommarfirande. OK - jag vet att det finns en viss möjlighet att det mobila bredbandet har täckning trots att jag kommer befinna mig mitt i skogen - men datorn följer inte med anyway. Nu beställer vi sol allihopa, eller hur?

Jag lever fortfarande på lyckan över att faktiskt ha blivit en av 36 antagna då närmare 300 sökte. Har beställt CSN-lappar och börjat fundera på vad jag ska ha på mig första dagen. Nej, det var en överdrift. Men jag har iofs tänkt på hur kul det kommer vara att kunna klä på sig lite roligare kreationer än arbetsbyxor och tofflor (alt. skyddsskor som vi ska ha men som jag får ont i knäna (!) av) varje dag!

Nåddes dock av ett tråkigt besked på tisdagen. Mormor och morfars hund Seven som jag gick på valpkurs med för 12-13 år sedan fick somna in. Han var gammal men fortfarande en valp i sinnet. Det var han som fick mig hundintresserad och han är anledningen till att jag skaffade en egen hund när jag flyttat från "ön" och inte kunde träffa Seven lika mycket.

Ha det gott i hundhimlen med alla bollar, pinnar och kottar Seven! Vi älskar dig!

3 kommentarer:

niki sa...

Hej! Visste inte att du hade blogg :) Hehe. Jag och killen bor i en bostadsrätt i lugnet :) var bor du ? kram

Sandra sa...

UPPDATERA! Jag vill ju veta hur er midsommar var ju!

Lena sa...

stackers lille vovven :( hoppas midsommar var bra! uppdatera oss lite så vi vet att ni lever :)