2009-04-20

Cykeldrama!

Inte en enda uppdatering under helgen. Anledning? Lördagen spenderades med att fixa min gamla mountainbike. Inskaffade nya däck, slang, lås o.s.v. Därefter hem till mormor och morfar för en heldags meckande och tvättande. Cykeln blev (nästan) som ny.

Söndagen: långpromenad med Andreas och Sintra och därefter omplantering/plantering av alla chilis och andra växter. Har lovat Rickard som jag fått chilifrö av att visa hur det ser ut så bilder kommer!

Så idag skulle jag ta premiärturen med cykeln. Lämnade först Sintra till dagmatten och så på med hjälmen, upp på cykeln och.... inte iväg i alla fall. Punka på bakdäcket! HUR ÄR DET MÖJLIGT?! Så nu är jag lite bitter, hade laddat till tusen med fula kläder, fleecehalsduk och tumvantar för att stå emot kylan. Riktigt sugen på att kämpa mig genom vind och trafik till jobbet och komma fram svettig och få ta en skön dusch. Istället blev det dyr SL-biljett och skämmas över luffaroutfiten på t-banan.... Kul. Not.

Kolla in Vadims blogg istället, han har säkert mer positiva saker att berätta! Haha!

6 kommentarer:

Jenilita sa...

Hej gumman!

HAHA vilken cyckelhistoria haha ja hade också varit sur!!! mest för outfiten på t banan! haha ne ja tror inte det va så farligt, men va typiskt att få punka då!!
Haha det va inte dåligt att kunna det!! Dom flesta av mina vänner vet inte äns hur en Royal straight flush ser ut haha. Vi åker hem om några dagar har ingen hemlängtan men saknar hundarna! Men vi kommer tillbaka hit igen om en dryg månad, ha enbra måndag gumman! Bamsekram

AMAIA LAYLA sa...

HAHAHAHAHA alltså jag tror att det är en stackars snubbe som ville tatuera in en vacker bild på sin fru, och råkade hamna hos HELT FEL tatuerare så att säga ;D

Wysteriia sa...

Drygt med däcket :P haha :D

AMAIA LAYLA sa...

HAHAHA va säger du männska, klart jag är unik! ;D
Nämen grattis till att du blev jag ;) Vad var det som gjorde det, alla businessgrejer?

Anneli sa...

Tack så mycket för gratulationen.

Hundarna mår jättebra. Hemma hos min dotter kom det för 2 veckor sedan 5 små valpar, 3 hanar och 2 tikar. Om du går in på min andra blogg www.chitassar.blogg.se så kan du se lite hur de ser ut.

Kram
Anneli

Anneli sa...

Jag lovar att påminna om när tidningen kommer i juli.