2009-04-23

Flapjacks och klädtrubbel

Okej, växter i allmänhet och chili i synnerhet var kanske inte er kopp te så jag lämnar det ämnet för tillfället.

Igår kväll hängde Vadim med hem för ett storbak "flapjacks". Det är sådana där goda "nyttiga" (värsta scam det där iofs - det är inte nyttigt men möjligen lite bättre än vanligt lösviktsgodis eftersom du själv har kontroll över ingredienserna) bars av havregryn, rårörsocker, sirap, smör och valfritt innehåll - nötter, torkad frukt eller choklad är vanligast. Vi fotade godsakerna och baket så bilder är på g. De blev faktiskt helt okej, barsen alltså. Inte lika "fasta" som de man köper men vi ska justera receptet lite till nästa gång. Tre olika smaker gjorde vi
  • Solrosfrö/Blandade bär
  • Pecannöt/honung
  • Linfrö/Gojibär/Plommon

Pecan var ju givetvis godast!

Ikväll ska jag eventuellt iväg på ett mingel. Eller, jag vill gå men det är några saker som talar emot:

1) jag cyklar hem och måste hämta Sintra på vägen. Hemma vid 18. Då ska jag duscha, välja kläder, sminka mig och hinna in till stan där minglet börjar kl 19.

2) jag har inget att ha på mig! Framför allt så har jag INGA SKOR!! Okej, jag har massor av skor, men alla börjar bli slitna och tråkiga. Någon som har skor över att skänka? Ååååh, nu börjar jag tänka på mina fantastiska skor som jag inte kan ha. Ska lägga upp en annons på dem så att jag får råd att köpa nåt annat....

Ska lägga upp lite olika outfit-bilder jag haft under tiden jag skrivit denna blogg tror jag så får ni rösta på vilken ni tycker är bäst. Då får jag en hint om hur jag ska klä mig. Smart va?

Inga kommentarer: