2009-04-07

Varför kan inte folk nöja sig med sina egna grejer?

Igår kväll gick jag ner i källaren för att möta upp resten av bostadsrättsföreningens styrelse och möts av kaos. Min necessär ligger konstigt nog i pannrummet tillsammans med två trunkar, nån elektrisk apparat och en kavaj. De prylarna borde inte ligga i pannrummet.

Tänker två sekunder på vad min necessär gör i pannrummet innan jag minns att jag lagt ner den i förrådet tillsammans med en massa andra grejer jag tänkte sälja. Springer med andan i halsen till förrådsutrymmet och mycket riktigt så är fyra förråd uppbrutna och grejer ligger utrivna över hela golvet. Just nu verkar det som att jag och Andreas är de enda som blivit av med något - lite smycken, kläder och väskor. Vi ska inventera mer noggrant i veckan.

Så himla trist! Spenderade således hela kvällen/natten med att polisanmäla, meddela grannar, skriva infobrev, byta portkod o.s.v. Hade tänkt uppdatera bloggen med en massa fina bilder från helgen men det får vänta helt enkelt. SUCK.

Vilka pissfolk det finns!

3 kommentarer:

AMAIA LAYLA sa...

Fyfan vilken jobbig situation!! Stackarn. Vilka svin som bara går och snor sådär, jag hade varit riktigt arg. :(

Och som svar på din fråga, tyvärr ganska dåligt med bodys här, SYND för jag är precis som du som älskar sånt, så himla praktiskt plagg! Jag köpte min vita på American Apparel i Shanghai, så om jag känner de rätt borde de ha samma modell i Sverige med :)

Amanda sa...

Fy fasen vad trist!! Att folk inte kan skilja på mitt och ditt. :o( Jag blev juh också bestulen för ett tag sen. Det var inte så jättefina, dyra saker men många bäckar små. och då var min plånbok en av prylarna och jävlar vilket stök det är med allt som kommer efter sen. Anmälan, byta lås och skaffa alla förbannade kort igen. :oP

Hoppas ni kan få tillbaka sakerna. Chansen är väl inte stor men jag ska hålla en tumme.
Kram

Anneli sa...

Men fy vad hemskt. Det är så mycket man måste tänka på. Polisanmäla mm. Hoppas tjuvarna åker fast.