2009-04-15

Minisemester till Portugal!

Har jag berättat att jag ska flyga Stockholm-Lissabon snart? När jag såg matchen Portugal-Sverige blev jag så sugen på att åka till Portugal och hälsa på farmor och alla de andra, andas in luften som inte "smakar" som här, äta på de brasse-inspirerade rodizio-restaurangerna och om jag har tur, få en försmak av sommaren.

Eftersom min skatteåterbäring kommer vara av det fetare slaget så har jag plötsligt inte samma tighta budget inför sommaren (då ska jag och Andreas bila till Portugal genom hela Europa). Ringde pappa och berättade att jag hade för avsikt att dra ner ett par dagar till hans hemland nu i vår. Han ville följa med. Så nu ska vi åka på en far- och dotterresa! 30 april, på valborg, åker vi och så stannar vi till den 5:e maj. Åh, vad jag längtar!

Bilden visar Bocage-torget i pappas hemstad. Snaaaaaaart är jag där!!

För er som aldrig besökt Portugal kan jag verkligen rekommendera landet. Ni kanske vill ha en liten reseguide? Portugal börjar bli poppis som resmål igen men många vet nästan ingenting alls om det lilla landet mellan Spanien och Atlanten.

7 kommentarer:

Jeniita sa...

Hej gumman!!
Ja kobee biff ä jäte gott jag gillar inte heller fett i köttet men mankänner det knappt! Det bara smäter i munnen hheh, GUD VA KUL för dej att komma iväg dit! och härligt med fet extra kassa!!hehe
min väninna är där ifrån och hon pratar alltid om att vi ska åa dit men det blir aldrig av! Hoppas du får trevligt på resan!! BAMEKRAM

Jenilita sa...

Hej igen!!!

Ja håller med!! varför finns inte sephora i sverige!!??!!Mascaran hter bara LASH FUSION men shippar inte deras webshop till sverige heller?? ja har inte kollat det! jag laddade presis upp ett flmklipp ifrån suiten om du vill se hehe Ha en bra dag! Bamsekram

Anneli sa...

Åh, vad lycklig du är som snart ska åka till Portugal. Det är ett av mina favoritländer.

Jag har mailat receptet på thaisoppan till dig nu.

Kram
Anneli

AMAIA LAYLA sa...

Haha, det är Viktor du vet, han är med i bloggen typ jämt :D

Wysteriia sa...

men gud va roligt!!! :D

Karin sa...

Oh..SKITSNYGG header...Niiice..
Nä de e för tjocka att ha på naturliga.... det är inte stickers. hm...mer som cernitlera..)

Tiffany More sa...

Ingen orsak (:
Jag hittade dig genom andras kommentarer, gillar att leta upp nya bloggar :D
Tack så mycket. Ja nagelacken gör så mycket, speciellt dennq för den lyser så fint. Känner mig gladare :D

Händer det något speciellt idag?

Kram! (: