2008-11-16

Inredningsakuten - behöver Din hjälp!

Idag har jag och Andreas än en gång tagit oss ut till Kungens Kurva för att försöka kitta upp vårt hem. Det som saknas är
  • lampor i sovrummet (taklampa + läslampor)
  • gardiner i v-rum, sovrum och kök
  • fotpall till soffan
  • soffbord
  • stereo
  • småprylar
Misson of today var att kolla in soffbord och fotpall. Problemet är att vi bor smått (45 kvadrat) och har begränsat med yta. Soffan är 195 cm bred och framför har vi en lika stor matta. Vi har sett en ursmart fotpall som innehåller en extrasäng (compact living så det skriker om det!). Dimensionerna på pallen är 70x70 cm (som säng 195 x 70cm). Med andra ord - trångt att få in ett soffbord också. Alltså måste vi välja -
  1. fotpall = extra sittplatser för gäster. När vi är ensamma - extra komfort. Kan användas som extrasäng av övernattande gäster (en i soffan, en på pall-sängen).
  2. soffbord = nice att kunna äta i soffan, ställa snacks på vid bjudningar, ha ljus på etc. Ser snyggt ut.
Finns ju ett alternativ 3 också. Ett litet sideboard som kan flyttas dit man vill (bredvid/framför soffan) efter behov OCH fotpallen. Frågan är bara om det trots allt blir för plottrigt. Sedan kostar det ju pengar också...

Eftersom jag nu för tiden lattjar runt i Photoshop en del så satte jag mig och började klippa och klistra på förslag nr 3 för att se hur det skulle kunna se ut. Nu vill jag höra vad ni tycker! Kan vi ha det så här? Fotpallen kommer dock vara i svart eller mörkgrått, skimrigt tyg.
Eller har du en ännu smartare lösning för oss?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, det är så roligt med inredning :) Jag tycker att det där såg jätte bra ut!

Vitina sa...

de såg bra ut men inte alls i min stil men de vet du ju redan. själv tycker jag att soffbord äger kan ju ha fötterna på bordet? eller en pall som går in underbordet som man lätt kan dra fram....
allternativt som vi pratade om tidigare i dag ett lätt smidigt litet bord man kan dra fram ha på sidan av soffan eller något i den stilen. men jag hade föredragit soffbord och en mindre pall.