2008-11-26

Vinterskor = största huvudbryt

Nu när snön intagit Stockholm har jag snabbt fått inse att jag inte kan strutta runt i varken pumps, tunna skinnstövlar, sneakers eller tygskor. Mina rosa gummistövlar har det gått hål på så de är inte heller ett alternativ.

Tvingade mig därför in till stan för att trängas med alla andra med samma mål - att hitta de perfekta vinterskorna. Problemet är bara att DE INTE EXISTERAR! Vinterskor (alias varma skor som tål lite blött) är det fulaste jag vet. Dessutom verkar inga av de stora kedjorna kunna tillverka skor som funkar för ändåmålet. Vad är egentligen meningen med en grov sko med en massa fårskinn i som ändå har klack och helt slät sula?! Hallå?!?!


Grotesk känga eller vad det är från Caterpillar/Nilson. Fulingarna högst upp är från samma ställe.

Som ni nog förstått så hittade jag inga skor. Jag vägrar. Ingen kan övertala mig att betala runt 1000-lappen för ett par skor som ärså fula att fötterna skäms över att stoppas i dem.

Nu ska jag laga hålen på gummistövlarna med silvertejp. Vadim nämnde nåt om moonboots. Kan funka. De är ju så fula så det blir corny - bättre det än att ha nån form av buffelfötter.

Oförskämt fula stövlar från Din Sko

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det där var juh inga vackra skor. Mina snygga stövlar från Vagabond fick jag betala 1200 spänn för men det får det vara värt. Oj vad jag tycker om dom!

Vitina sa...

haha... skor är ett helvete,...
själv fryser jag och blir blöt om minna tassar... men jag har mina dr matens kängor som kommer fram vid extrema situationer... det funkar ju alltid.