2008-11-13

Utmanad

Ni får vänta liiite till på tävlingen. Fick en utmaning av Ann och tänkte att jag skulle anta den och hoppas på att hon kanske antar min träningsutmaning i gengäld ;)

Regler:
Länka den som utmanat dig & sätt in dessa regler i din blogg.
Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga & knäppa.
Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn + länk.

1) Jag är 158 cm lång (kort?)
2) Jag har bott och arbetat i Oslo
3) När jag var liten smaskade jag gärna i mig vitlöksmarinerade sniglar hos släkten i Portugal. Tills den dag då 5-åriga Isabella tittade ner i grytan och på studs bestämde sig för att sluta äta dem med orden - citat: "De går så långsamt". Jag syftade på att de inte hade en chans att rymma ur den kokande kastrullen.
4) Yrken jag provat på är bl.a. lärarvikare, ambassadvärdinna, gymnastiktränare och glassförsäljare. Bland många andra.
5) Jag talar svenska, engelska, norska, spanska & portugisiska (sedan HUR bra, det är en annan historia).
6) Jag har fotfobi. Tycker såväl mina som andra fötter är äckligare än äckligast! Men jag börjar bli bättre. Jobbar på det.
7) Jag heter Maria i andranamn - såsom väldigt många andra svenskor. Det är nämligen Sveriges vanligaste andranamn.

Jag utmanar Tyra, Cecilia, Emma, Amaia, Jenilita, Elita och Anna!

Jag utmanar en åttonde också eftersom jag tvivlar på att alla sju här ovan kommer låta sig utmanas... Karin - kom igen, anta utmaningen! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig, fötter är så sjukt äckliga!

Anonym sa...

aaaaaaaaaaaa...utmaningslänken du la på min blogg funkar inte juh...*gråter***

Anonym sa...

Im on........)))

Vitina sa...

aaa va kul... jag antar utmaningen... hehe skriver något i helgen=)