2008-11-12

Nagelförlängning med gelé - varning!

Kände att jag än en gång måste skriva om mina naglar (förlåt att jag tjatar). Om ni tröttnat på mina nagelproblem kan ni förslagsvis sätta på TV:n och bänka er framför lite reklam och sånt smått och gott, äta en kaka eller ta en promenad.

För er som fortsatte läsa:

För två veckor sedan var jag på Beauty 08-mässan i Kista. Där valde jag att göra mitt livs första nagelförlängning med gelé. Jag har sedan jag var typ 5 år älskat skönhet och i synnerhet naglar och min mormor fick ofta måla mina naglar sådär fint röda. Oj vad fin jag kände mig med nylackade naglar! Mitt första nagellack var ett knallrosa, från Dior. Man måste ju måla med klass ;) Well, well. Åren gick och naglarna har hängt med. Har i stort sett alltid haft hyffsat långa, fina, naturliga naglar. Ett tag på högstadiet testade jag lösnaglar men jag tappade hälften när jag badade i Eriksdalsbadets äventyrsbad. Man var visst inte så smart på den tiden. Hade inte råd att köpa nya och insåg att mina egna naglar egentligen var snyggare.

Okej, nog om min nagelhistoria. Fan, det här blev ju värsta nagelmemoarerna. Hur som... Tillbaks till mässan för två veckor sedan.

Fanns flera olika märken representerade och snål som jag är valde jag dem med det bästa erbjudandet. Satt där och allt var frid och fröjd - tills tjejen började. Hon förberedde inte mina naturliga naglar på något sätt utöver att hon desinficerade med lite sprit. Sedan filade hon ner mina fina, hyffsat långa naglar så att det bara var lite "vitt" kvar. Därefter ruggade hon upp en yta på nageln för att gelén skulle fästa. Jag frågade om hon inte skulle fixa till nagelbanden som det satt lite lila nagellack i och inte såg så snyggt ut. Men nej, hon verkade inte lyssna till det örat. På med gelé, in i uv-ljuset. Sedan filade hon snabbt som attan, ont gjorde det också. På med gelé igen...o.s.v. Direkt när jobbet var klart såg jag små skavanker. Detta visade jag för chefen på plats eftersom tjejen som gjorde naglarna redan gått på nästa kund. Chefen höll med om att det såg lite trist ut och bad mig ringa upp dem för att få det fixat. Jag väntade dock en hel vecka med att ringa eftersom jag ju trots allt betalat ett väldigt lågt pris och tänkte att de ändå såg bra ut på långt håll. När naglarna hade börjat ramla av och smuts fastnade mellan min nagel och gelén så anade jag dock oråd och ringde. Svaret jag fick var att vi "kunde mötas på hälften" men då var jag tvungen att åka ut till Nacka under arbetstid. De jobbade inte efter 17. Jag jobbar fram till 17. Jag kan inte åka ut till Nacka före 17. Således var jag tvungen att ha kvar naglarna. Att ta bort dem på en annan salong kostar flera hundra och nu inför jul och allt har jag faktiskt inte de pengarna över.

Försökte i helgen att "smälta" bort gelén genom att sitta med naglarna i aceton men dessvärre hjälpte det inte. Före det hade naglarna släppt så pass mycket att jag kunde ta loss stora "flak". Nu ser mina fingrar inte kloka ut. Mina naturliga naglar är så mjuka att de böjs bakåt vilket aldrig hänt mig förut. Har därför klippt naglarna superkort. Har inte haft så korta naglar sedan jag var, tja, kanske åtta år? Känner mig ful som tusan men nu vill jag bara ha tillbaka mina gamla, friska, naturliga naglar. Fy vilket bottennapp hela den här historian har varit!

En varning utfärdas härmed för att göra naglarna hos någon ni inte vet något om. Be om referensbilder, kanske allra helst - tala med någon som gjort naglarna hos just den tjejen/killen. Jag vet inte vad man kvalitetsmässigt kan kräva, men att alla naglar ser hemska ut efter en vecka kan knappast vara ok.

Jag vill inte hänga ut tjejen här, kanske blir hon bättre. Tyvärr har jag en vän som fått liknande problem som jag haft med naglarna - och har gjort dem hos just henne. Sådant är verkligen trist. Om någon är orolig att råka ut för samma person så kan jag ge er namnet via mail. Naglarna gjordes med LCN's nagelsystem, jag har varken hört bu eller bä om dem tidigare. Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

Så här hemska ser mina händer ut nu. Korta, fula "naglar". Geléresterna sitter kvar som ni ser. Usch och blä för det här! Dränker nagelbanden i nagelolja varje kväll och smörjer med handcreme morgon och kväll för att de ska återhämta sig. Har till och med gjort "inpackning" och suttit med plastpåsar och raggsockor på händerna. Andreas tyckte definitivt att jag förlorat allt vett, men naglarna betyder så mycket för mig!

Det tråkiga är att jag fyller år om bara ett par veckor och då vill jag ju ha fina naglar som alltid. Vettetusan hur det ska gå till :/ Så, nu har jag pratat av mig. Hoppas att jag fått er att tänka till en extra gång nör ni själva väljer att göra naglarna. Jag vill också tacka Karin för att hon svarat på alla mina dumma frågor. Hon verkar vara en riktigt skön nageltjej med bra koll och dessutom trevlig som få!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kom igen, vi vill ha namn!!!

Anonym sa...

Kul att du gillar vår blogg!

Ha en fortsatt bra kväll du oxå

Anonym sa...

OOh, samma sak hände mig, absolut inget förarbete, jätteläskigt, jag ska aldrig göra om det! Jag fixar hellre mina egna, på det gammla vanliga sättet.

Anonym sa...

Nu har jag utmanat dig! http://stylemma.blogg.se/2008/november/valkommen-till-mitt-liv.html#comment

Anonym sa...

Här kommer en ny utmaning :P
http://kykyri.blogg.se/2008/november/utmaning-1.html

Anonym sa...

Crappy företag!