2008-12-22

Bitterheten personifierad?

I morse mötte jag och Sintra upp Barbro (dagmatten) på en gata i närheten av oss. Vi står på trottoaren och pratar om julen och vad vi ska ha för oss under helgerna. Plötsligt tränger sig en blond kvinna i 35-årsåldern förbi oss med orden "Nu var jag tvungen att gå i GRÄSET, man får väl visa lite hänsyn och inte ta upp hela trottoaren!!" varpå jag tappar hakan i marken och sedan svarar "men det finns ju en hel väg att gå på". Sanningen är att mitt bostadsområde är extremt lugnt, bilar kör sällan för att inte säga aldrig på gatorna denna tid och de som kör gör det sakta p.g.a. dålig sikt och många korsningar. Ingen risk med att gå två steg på gatan med andra ord. Om nu gräs är så hemskt. För övrigt går det ju bra att säga "ursäkta, kan jag få komma förbi?".

Jag och Barbro (en dam över 70) fortsätter prata då kvinnan än en gång måste spy ut sin bitterhet över oss "Sa du att det finns en VÄG?!". Jag valde att inte svara. Det var så uppenbart att denna kvinna hade ett stort behov av att bråka med någon och jag ville inte vara den personen.

Nu hoppas jag att hon betedde sig på detta sätt p.g.a. julstress eller dylikt. För om hon är sådan som person så beklagar jag å hennes familjs och vänners vägnar.

Stackars människa.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha men Gud, människor asså!

Vitina sa...

folk e inte kloka....

Anonym sa...

sv: Ja jag är supernöjd :)
God Jul på dig :)

Anonym sa...

Hm...det finns verkligen folk till allt!! :oP

Dalia sa...

Go Jul sötnos.. /D

Anonym sa...

hahahahhahahha, jag har en sån hatkärlek till såna där människor.. :P att de orkar hålla på sådär! jag stöter på såna minst en gång i veckan (bland annat på jobbet). sjukt kul ändå att hon kunde bli så arg för det.