2008-12-30

Det där med att hålla löften är inte så lätt

I vart fall när det gäller bloggandet. Jag lovade ju att lägga upp bilder och kanske berätta lite om vad jag sysselsatt mig med under julen. Men det verkar som att jag nu upplever en "bloggsvacka". Det känns inte lika kul helt enkelt. Vem skriver jag för egentligen? Kanske främst för mig själv och en handfull trogna läsare. Eller finns ni där? Nånstans?

Jag jobbar ju heltid och tiden räcker inte riktigt till för att hålla en blogg uppdaterad och snygg. Jag kan inte tävla med studerande singlar och arbetslösa nattugglor (nu menar jag oabsolut inget ont om alla dessa) som kan uppdatera tio gånger per dag, när jag kommer hem vid sextiden lagom till att börja laga middag. Utöver det har jag en hund som ska underhållas, en sambo som vill ha sällskap. Bloggen kan helt enkelt inte vara prio ett då. Jag ska försöka ta mig i kragen och kämpa lite till - om ni besöker mig flitigt och skriver en kommentar ibland går det avsevärt lättare!

Jobbar du nu dessa klämdagar? Det känns som att vi här på lagret (halva personalstrykan jobbar, halva är ledig eller sjuka) är de enda i Stockholm. Andrea sligger hemma på soffan och slöar när inte alla hans (lediga) kompisar kommer över och joinar honom i ett xbox-inferno. Gullmarsplan är kusligt tomt och då går t-banan, Tvärbanan och dyl. bara var tionde minut - även i rusningstrafik! Ja, jag erkänner - jag tycker lite synd om mig själv nu - särskilt när Vadim med en drink i handen skickar bilder från en varm och solig Phuket-terass.

Vi hörs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror dom flesta har haft ganska mycket annat för sig nu under jul. Jag har då iaf inte skrivit lika mycket som vanligt på bloggen. Och det har heller inte någon av alla dom bloggar som jag följer. Tycker faktiskt man först och främst ska skriva för sin egen skull.

Hur som helst så tittade jag egentligen in för att önska ett gott nytt år!!
Hoppas du får en trevlig nyårsafton!