2008-12-08

Not So Fun Day

Suck. Vilken trög dag! För snart hundra år sedan var jag på Beauty 08-mässan som ni kanske minns. Där köpte jag en tandblekning. Tanskenan som skulle anpassas för mig skulle skickas i efterskott från Beyond White Spa (med White Spa Kliniken, Östermalm) som företaget hette. Problemet är att mitt hembklekningskit FORTFARANDE INTE KOMMIT! Jag har ringt, jag har mejlat, jag har lämnat meddelanden... och idag efter jobbet åkte jag t.o.m. dit för att mötas av en igenbommad dörr (trots öppettider vardagar 12-19 enligt hemsidan). URK! 595 kr åt pipsvängen liksom.
EDIT: Fick äntligen tag på mannen bakom kliniken. Han bad om ursäkt och lovade att föra över summan till mitt konto idag. Skönt! Visserligen tråkigt att det skulle ta över en månad av oro, obesvarade mejl och samtal. Dessutom får jag inga vita tänder. Men, men...

Utöver det har jag beställt en stereo på nätet från Digiswe.com som verkar vara värsta skojarföretaget. Har ringt och tjaffsat med dem hela dagen så jag är helt trött i skallen nu. Om det inte löser sig kommer jag att lägga ut en ordentligt sökmotoroptimerad varning här.
EDIT: Digiswe.com som jag beställt stereon från lovade igår eftermiddag att paketet skulle skickas i natt annars krävde jag att köpet skulle hävas. Idag kom så paketet (visserligen illa packeterat, emballaget var skadat och följesedlar saknades). Det visade sig att varan inte funnits på deras lager i Järfälla vilket kundservice sagt till mig utan skickats direkt från Frankrike till mig på under ett dygn. Dte är alltså inte en produkt ämnad för den svenska marknaden. Summa summarum: Låååånga leveranstider, dålig service och tveksam packning. Utländska varor som i vissa fall kan sakna svensk manual, ej är kompatibla med svenska elnätet/digitala sädningar. Dock ett par hundringar billigare än att köpa någon annanstans. Själv tar jag aldrig den risken igen. För min del löste det sig ju väl till slut. Men då har jag kämpat för det med otaliga samtal till kundservice, arga mail och en hel del slitet hår. Jag hoppas att jag inte kommer behöva reklamera varan för det kommer väl om möjligt vara ännu värre än att genomföra köpet och få varan levererad.

Mitt tips: tänk efter både en och två gånger innan ni handlar från en "mindre" webbutik. Satsa hellre på de stora jättarna så du vet vad du får, kan vara lugn med garanti etc.

Dessutom har jag gått och väntat på besked på en väldigt spännande sak. Skulle få svar i förra veckan men hörde inget. Ringde därför idag och fick veta att jag får vänta till på fredag. Dubbelsuck.

Som plåster på såren (big time!) så läser jag era kommentarer och ser att ni tävlar på som aldrig förr - superkul! Dessutom har jag vunnit julte från Lena på Tefrossa!

Ps. Missa inte tävlingen där du kan vinna en proffsprodukt från Matrix i samarbete med finehair.se. Klicka här för att tävla!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men fy va trist med oseriösa företag ;S

Anonym sa...

Men fy vad surt!

Anonym sa...

...finns en hemlis i min blogg...

Anonym sa...

men bella. marcus jobbar ju med tandblekning. jag ska fixa ett kit till dig i julklapp/försenad födelsedagspresent. det KOMMER och det fungerar! kärlek från lena

Anonym sa...

jag har provat whitespa och det blev fint, synd att du inte fick skenorna.