2008-12-19

Är du gaddad?

Jag är väldigt fascinerad av tatueringar (men inte piercingar, scarifications, "horninplantat" och sånt) och kollar slaviskt på Miami Ink. Min mormor skaffade i år sin första tatuering, hon är stolt och snygg med "tro, hopp & kärlek" (ett kors, ett ankare och ett hjärta). Själv har jag sedan jag skaffade Sintra och insåg vilket fantastiskt band som finns mellan oss och vilken stor personlighet hon är, planerat att tatuera in hennes framtassar någonstans på mig, eventuellt med texten Sintra i anslutning. På så sätt kommer hon alltid vara med mig, för evigt. Men än är det alltså bara på "planeringsstadiet".

Har du några tatueringar? Jag vill se! Det är så kul att se olika stilar, olika platser, olika val. Olika historier. Jag har vänner som gjort tatueringar "bara för att den var snygg" samt de som har långa historier bakom, de som gjort det utomlands på fyllan och de som planerat sedan de var 10 år. Jag dömer ingen, alla de jag känner är nöjda och stolta över sina tatueringar! Och jag tycker det är skitsnyggt!

Bjuder på några av K:s gaddningar. Hon passar perfekt i sin brösttattoo, supercoolt. Hon är också en av få som jag tycker passar i piercingar. Du är grym K!



8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har två tatueringar ;D

Dalia sa...

snyggt

Anonym sa...

Kul att du vill va med i tävlingen! Önskar dig lycka till ;)

Anonym sa...

Tjeeenare.
Jo jag har en tatuering :)

Anonym sa...

Ja har velat göra tatuering hur länge som helst. men kan inte riktigt bestämma mig för vad & vart så jag väntar...

Anonym sa...

http://www.pixbox.se/pic_show_id21341375.html

där har du .. LIte dålig bild. och är tagen dagen efter jag gjorde den
:)

Vitina sa...

japp jag har tre tatueringar som du redan vet och som du sett på jobbet... men fler skas de bli =) många fler=)

tycker dessutom att du borde göra sintras tassar snart!

Anonym sa...

oh, du har väl sett min "nya" som jag gjorde för typ 3 år sedan? :P vill göra en till! kanske spåna på det när du kommer och hälsar på? det finns en bra studio här i hbg..

du har inte funderat på att göra sintras porträtt istället för tassar? hos någon som gör porträtt bra alltså, ingen klåpare.. tassar tycker jag är så vanligt.. :/ kanske om de ser "tryckta" ut, om om hon "smutstrampat" på dig, inte sådär helt korrekta med fina linjer.. hmm... vi får spana in typsnitt också!