2008-10-25

Beauty 08 - det mer ingående inlägget

Spenderade nästan hela dagen på nya Kistamässan (som var en liten pluttmässa långt från kommunikationerna - minuspoäng!).

Innehållet på skönhetsmässan Beauty 08 var varierat. Som jag skrev tidigare så trängdes bl.a. frisörer, nagelteknologer, restylanesprutor och thaimassörer med naturkosmetik, tidningar och halvkändisar som Jean Pierre Barda, Linda Rosing och Blondinbella.

Jag har alltid en strategi när jag kommer in på en mässa. Den går ut på att jag måste se allt, minst en gång - helst tio. Så jag går runt, runt, runt i all oändlighet. Däröfr kom jag inte hem förrän vid sjutiden, haha! Det roliga med mässor är så klart att fynda till schyssta priser. Jag var ute efter en djuprengörande ansiktsmask och en ögoncreme. Jag var dock inte främmande för att spendera pengar på något annat "kul". Ansiktsmask och ögoncreme blev jag såklart utan men nu sitter jag här hemma med nya gelénaglar och en blekningsgel till tänderna istället, haha!




Det fanns flera olika nagelteknologer på plats (utöver de som tävlade i manikyr-SM). Bl.a. American Nails och Naglar.com erbjöd förlängningar på plats för en "billig" (as in: billigare än på salong) penning. Jag föll dock för LCN's erbjudande som var långt lägre än konkurrenternas. Jag har aldrig förlängt naglarna då mina naglar är av ganska god kvalitet i sig själva men jag har alltid älskat naglar och varit fascinerad av branchen. För 300 kr fick jag naturliga tippar och nu är mina naglar nog snyggare än någonsin faktiskt. Dessutom har jag verkligen fått blodad tand - kanske är det naglar jag ska jobba med i framtiden? Låter ju sjukt ytligt och inte så intellektuellt stimulerande kanske - men - man ska ju göra det man tycker är kul. Jag ska iaf kolla upp branchen lite närmre.

Fynd nummer två blev en tandblekning. Har länge tjatat om att jag vill ha kritvita tänder och på mässan fanns flera olika metoder att pröva. Jag föll för WhiteSpa's hemmablekning "Beyond Stay White". För 595 kr gjorde de en tandskena efter just mig som jag sedan ska använda hemma med blekningsmedlet som ingick. Tandskenan kommer på posten i veckan så jag kan inte ge er mer info än men jag lovar att ta före- och efterbilder!

Jag kollade inte riktigt så noga som jag hade önskat på mineralsminkmärkena som fanns representerade. Glominerals är jag lite sugen på så jag funderar faktiskt på att besöka mässan imorgon igen. Sedan så råkade tjejen som gjorde mina naglar klanta sig lite så folket på LCN lovade att rätta till misstagen om jag kom förbi imorgon. Dessutom ska Vadim tävla i Nordiska elevmästerskapen i Make-up så jag borde ju vara där och heja!

Å andra sidan vore det så skönt att stanna hemma och ta det lugnt, kanske åka iväg och kolla på en stereo som jag vill ha - men inte iväg till världens ände Kista igen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med gelnaglar :D Dock växer mina som ogräs så dom blir så fula på en gång när jag har såna :( supertrist!

Anonym sa...

Tänk bara på att kika på www.sansa.nu så att utbildningen är godkänd...
www.nagelforum.se e bra å söka på ...

å här hittar du dekorationer att blinga dina nya smycken(naglarna) med..
http://shop.karinsnagelhorna.se/
kram Karin

Anonym sa...

Hejje...Men det är väl klart att du får.
Jag har full klass på måndag och 1månad framöver.
Men du är ♥-ligt välkommen.Kom när du vill.....Jag förvarnar mina tjejer och talar om att du kommer nån dag.
Så kan du ju hoppa in bakom dem och kika när de arbetar.
Va inte orolig de e huuuuuuuur goa som helst och är vana vid att det brukar stå en och annan nagelterapeut där för att få ideer och inspiration.
Välkommen till oss kram /Karin