2008-10-12

Ännu en händelserik helg

Woho, en riktigt härlig helg är snart till sin ända (det är väl iofs inte "woho" att den är slut nu). I fredags tog vi ju det lugnt hemma och hade det bara jättemysigt. I lördags fixade och trixade vi hemma, jag påtade med mina paprika- och chiliväxter som faktiskt ser ut att kunna ge frukt någon gång. Tog en promenad med Sintra och köpte hundmat. Sedan tog vi bussen ut till Guffa-B och mina föräldrar som bjöd på min favoriträtt sen barnsben - pappas citronkyckling med ris. Kollade på den, i min mening, tråkiga matchen Sverige-Portugal och bara pratade och hade trevligt.

Idag for vi ut till Kungens Kurva och Skärholmen igen för att fortsätta letandet efter sovrumslampor (hittade inga den här gången heller), klädupphängning, soptunna m.m. Ska slänga in lite bilder på några av förbättringarna här hemma i morgon förhoppningsvis!

Kom för en halvtimme sen in med Sintra från en promenad här i området. Gick upp på skidbacken och fotade, bilden ovan är alltså pinfärsk ;) Visst är det vackert nu på hösten?

Är ni intresserade av att se mina chili/paprika-plantor också? :P Hojta till bara så blir det chiliskola i bloggen!

Inga kommentarer: