2009-01-24

Akut hjälp önskas (Asos för nybörjare)

Jag sitter och klickar runt på Asos för första gången. Har hittat massor av fina grejor jag vill ha men känner mig helt villrådig inför vilken storlek jag bör beställa.

Deras storlekstabell ser ut så här:
Jag har normalt alltid en svensk XS eller strl 32-34. Enligt konverteringstabellen är strl 34 = 6 i UK-size. Men i tabellen har jag strukit under vilka mått jag har med blått (två streck på olika mått betyder att jag ligger "däremellan". Då verkar det som att en strl 8 (om inte 10!) vore bäst.

Jag har tänkt köp en riktigt tight klänning, så man vill ju att den sitter bra - samtidigt ska man ju kunna andas i den. Storlek 6 är enligt måttabellen på tok för liten (förutom över bysten).

Någon som har erfarenhet av att handla från Asos och vet hur deras storlekar brukar vara?

Hjälp mig, snarast!

Edit: Jag går och lägger mig i stället. Kan inte bestämma mig. Hoppas på en massa kommentarer av er som har erfarenget av Asos till imorrn så att jag kan bestämma mig ;-)
Edit 2: Beställde klänningen i strl 8. Och jag lade band på mig och beställde inte en enda extra grej! Duktig flicka! 398 pix gick det på, klänning+frakt. Hoppas att den passar! Tack för hjälpen Wysteriia, Jenilita och Lena!

Så här ser den ut - för er nyfikna. I love it - it's so ME! :-D
bild från asos.com

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är en strl 8 men brukar ta strl 10 ibland :) Beror på hur plagget jag beställer ser ut. Är det en klänning utan axelband tar jag alltid strl 10 annars får mina bröst knappt plats :P Blir lite småstort över midjan men det går ju att sy in om orken finns ;)

Jag brukar alltid ta större än mindre iaf dom gångerna jag är väldigt osäker.

Anonym sa...

Ja det är verkligen jättesvårt! :P Men du kanske kan ha strl 6? :) Om inte plagget är så dyrt så beställ 2 strl o sälj plagget som inte passar på tradera? :P Många som gör så :) Jag gör dock aldrig så för det har jag inte råd med ;D haha.

Men om man tittar på tabellen så är det ju flest blåa vid strl 8:)

Anonym sa...

Tror jag har 70 i midjemått och jag kan ha strl 8 i midjan, är mina bröst som är mitt problem..haha ;)

NU kommer jag inte köra detox. Kommer nog ha fullt upp med S i veckan ;) haha

Anonym sa...

Beror på hur mycket du handlar och vad. När jag köper en klänning så går frakten på typ 60:- :)

Jag har aldrig skickat tillbaka, känns lite smådrygt då det ändå är till england :P

Anonym sa...

Hej gumman klänningen jag har på bilderna som du ville beställa är inte strechig alls! den töjer sej inte det minsta det e sånt där hårt material som är på kostymer om du vet va jag menar. Jag brukar bara chansa o beställa faktist i värta fall skicka tillbaka det. Ja har en del som e alldeles för små, tänkte kanske lotta ut dom använda i bloggen i framtiden hehe vi får se:) Lycka till me asos:) kram

Anonym sa...

ska fråga johanna hon är ju xs som du.. och har beställt därifrån flera gånger. återkommer! :) puss kram

Isabella sa...

Lena: Tack sötis, beställde nu - strl 8 - den större alltså. Får sy in den om den blir för stor. Det är ju värre om den är för liten liksom :-P Men du får gärna fråga ändå - bra att veta inför framtiden!

Anonym sa...

ska sms:a nu, långsam som jag vet inte vad. och glömsk. I'll be back med info!