2009-01-11

Jag vet

Jag är ganska usel på att uppdatera. Än sämre har jag varit på att lägga upp bilder. Anledningen är att det tar en hel del tid att slänga upp en bild - först ska den laddas in i datorn från kameran, sedan ska storleken fixas, stämpel på och sparas i lagom stort format. Hur som helst, jag kollade in statistiken för bloggen här om dagen och blev ganska chockad över att se att jag ligger ganska stadigt på mellan 25 till 45 unika besökare varje dag. Skitsiffror i bloggsammanhang men jag är ändå förundrad. Jag känner kanske till fem-sex av er läsare - de som kommenterar lite då och då. Ni andra är ett mysterium.

Nåja, nog om det.

Idag har varit en riktig slapparsöndag. Sov till klockan ett (!!!) vilket inte har hänt sedan tonåren. Därefter har jag läst DN:s alla delar (jag älskar DN, vet inte hur jag ska klara mig när gratismånaden är över för trots allt tycker jag inte att jag har råd att spendera flera hundringar på en tidning - och nej - jag vill inte läsa den på nätet, det är inte samma sak) med Sintra liggandes som en varm korv över min hals.

Igår var vi ett gäng vänner (9 st för att vara exakt) som hade "friluftsdag" med skridskoåkning, promenad, korvgrillning i det fria och obligatorisk "virra-bort-oss-och-ta-världens-omväg-hem"-strapats då killarna fick någon lumpen-flashback och trodde sig ha inbyggda kompasser i kroppen. Totalt blev det väl fem timmar ute i friska luften tror jag. Om inte mer. Väl hemma knäckte vi varsin välförtjänt öl och bastade. Tryckte i oss varsin pizza och slappade här hemma. Riktigt trevlig heldag + kväll med andra ord.

Bjuckar på en sproilans ny modellbild (togs för ett tag sen men jag fick den i förrgår). Vad tycker ni? I like it a lot!
Fotograf: Peppe Ericsson // Make-Up & Hår: Vadim Stepanov // Modell & Styling: Jag!

Ps. Rösta på mig i Modelljakten - http://modelljakten.se/modell/297 - jag är nu inte längre ens på Topp 20 trots förstaplatsen för ett par dagar sedan, så det verkar som kompisröstandet har börjat. Så nu behöver jag er, mina 25-45 läsare ;-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar bilden :)

Anonym sa...

Jag hade gärna haft lite mer snö, och mer kyla så att snön kan få ligga. Iallafall januari ut, annars har vi bara slask i 3 månader =/

Anonym sa...

Ja eller hur? =S

Anonym sa...

Haha kanske går att beställa på REAn ;)

Anonym sa...

Phish food är bäst i världen! Men sen har jag aldrig provat chunky eller raspberry, är lite skeptisk till frukt och choklad i samma burk liksom. :P

Och cookie dough är värsta skitglassen, den smakar jättetråkigt :(

Anonym sa...

haha tack vännen ;)

O hade jag varit du hade jag DISSAT "modelltävlingar" där man ska SMS rösta. Den med mest pengar själv vinner ;)

Anonym sa...

725 50 MJ 2971

Svar: Tack! /Modelljakten

4ggr....vassego...hoppas d hjälpte lite..))

Anonym sa...

Skönt med en slapp dag, det hade jag också.

Ni verkar ha haft riktigt roligt i lördags, det var längesen jag var ute i friska luften riktigt, men det ska det bli ändring på när jag åker till Åre.

Bilden är jättefin!

Dalia sa...

jätte fin bild..