2009-01-15

Skåne nästa

Imorgon kväll tar jag flyget (ja, tyvärr - trots att det går emot mina miljöprinciper*) till Malmö för att möta upp Lena med sambo och åka "hem" till Helsingborg. Jag ska spendera hela helgen med dem. Lena fyller år på fredagen (grattis i förskott!) så det blir väl både firande, sight-seeing, träning, shopping och så. Ska bli riktigt kul! Jag har varit i Malmö en gång, jag spenderade då två dagar i en gympahall. Jag var på capoeiraläger. Alltså såg jag inget annat än gympahallen och kebabstället vi åt middag på. Så det här kommer att bli lärorikt!

Jag kan inte utlova några updates under resan, men vem vet? Jag önskar att jag hade en lite mer high-tech mobil så att jag kunde mms-blogga - då skulle det hända lite mer här på bloggen kan jag lova! Någon som har en high-tech mobil övers som ni vill skänka? Haha!

*mina miljöprinciper går ut på att jag försöker att tänka miljömedvetet. Flyg till Malmö kan ju knappast betecknas "miljövänligt". Jag ville egentligen åka tåg men det kostade dubbelt så mycket, tog sju gånger längre tid (jag skojar inte!) och dessutom skulle jag missa en massa timmar i Skåne om resan tog så lång tid. Trist men sant. Jag ska dock klimatkompensera resan, t.ex. kan man göra det på ClimateCare.org

2 kommentarer:

Anonym sa...

*fattar iiiiingenting* Jag får inte dina uppdateringar trots att jag har dig på blogglovin... Skumt.

Anonym sa...

Ursäkta, men fy så orättvist. Jag vill också hälsa på. Och nästa gång är det faktiskt Olso som ska besökas! :)