2009-01-26

Detox, dag 3

Mår fortfarande bra. Kanske är det inbillning, nån typ av placebo - men jag har känt mig piggare än vanligt idag. Kissar stup i ett men ingen yrsel, inget illamående.... Dock har jag aldrig varit så oljig i ansiktet som idag - är det där gifterna kommer ut?!

Hur som helst, menyn för dagen:

Frukost: Bovetegröt med blodapelsin (det var dock ingen vidare kombo) samt ingefärate.
Lunch: Veggofärs och quinoa + en rå morot
Middag: Het wok på chili, vitlök, grönsaker och tofu (en höjdare!)


Och så lite bilder från mina detox-dagar.


Veggofärs med quinoa // Het grönsaks- och tofuwok

Hemmagjord falafel m. quinoa & bladspenat med sås på sojayoghurt // Bovetegröt med färskt skivat äpple med kanel

Och slutligen, vare sig du vill köra en detox eller ej - den här "smoothien" är bara supergod - och superbra för dig!

1/2 banan, 1 apelsin, ett gäng hallon och ett par skvättar sojayoghurt.
(Helst ekologiska ingredienser!)


Smaskens!

5 kommentarer:

Anonym sa...

yes, skiten kommer ut genom huden. det kan lukta illa på kroppen och i fejset blir man fet och finnig och allmänt äcklig. men sen! när kroppen fått ut allt, blir man fin som en nyckläckt bebis! :)

angående asos så ska du ha 8 enligt johanna. hon hade beställt en jacka där som e perfa i 8, sen nåt annat som var för litet i 8 men hon är lång och har längre armar och kropp i övrigt än vad du har, så jag gissar att 8 är perfekt.

Anonym sa...

OMG vad du kan laga mat bruden! Du får fan tom detoxgrejer att se goda ut :D

Och adda min msn på ghoulscout13_@hotmail.com så kan vi snacka lite bättre där :)

Anonym sa...

Vad gott det såg ut! ^^ Duktig du är! Jag hade aldrig klarat av det där.

Anonym sa...

hmm, och produkten känns sådär sträv i håret och hårbottnen när du applicerat den?

Vad konstigt!
det blir verkligen en ordentlig puff
när jag gör det..
Kom hit så ska jag testa på dig! haha! :P
vad har du för hårkvalitet?
har du väldigt tjockt hår?

Anonym sa...

Hej! Hoppas allt e bra.
Själv har jag fullt upp jämnt haha. Sorry att jag har tagit så lång tid på mej att svara, men jag var tvungen att gå tillbax till Åhlens och fåga vad Mac paletten pluss refill skuggorna kostade, för jag hittade inte mitt kvitto.
Paletten kostar 140 kr, vet jag nu, och skuggorna 115 kr st.
Ha det gött=)
//Clara