2009-01-30

Detox, dag 7

Detox-gästen Amaia provar pinngreppet

Igår var en annorlunda detox-dag. Planeringen var så dålig den kunde bli. I slutändan blev det dock superbra. Efter jobbet mötte jag upp Amaia, vars blogg jag har följt ett tag med mycket nöje. Jag spontanshoppade lite halva-priset-på-rea-priset-grejs och Mats-Eric Nilssons überomtalade bok "Den Hemlige Kocken" som ska avslöja vad vi verkligen stoppar i oss när vi knaprar faulkorv och mamma scans dagarna i ända.

Vi tog en tur till Ica där vi sedan virrade runt ett tag på jakt efter de ekologiska och detox-vänliga varorna. Och när man väl hittade fram så var det ett ganska spännande sortiment (iaf i jämförelse med mitt lilla pytt-Konsum). Vi laddade korgen med paprika, minimajs, vitlök, citrongräs, marinerad tofu (nytt för mig!), ingefära och sojayoghurt. Resten hade jag redan hemma. Observera att jag INTE köpte chili, som är min huvudingrediens i ALLT. Amaia är rädd för peppar nämligen. Jag är rädd för att INTE äta peppar. Men vi överlevde, båda två. Bilder på maten kommer.
Edit: snodde bilder från Amaia, för mina blev inget bra (Amaia - du får slå mig - lite - om jag inte fick sno dem!).




Tack Amaia för en riktigt kul kväll, you're a nice girl!
Och extra tack för serietidningarna :)

Men det var ju om idag jag skulle skriva. Dagens meny ser ut som följer:

Frukost: Ingefärate med linfröolja samt sojayoghurt med hallon, gojibär och valnötter (muuuuums!!)
Lunch: Linssoppa samt två råa morötter
Middag: Spenatblad, kidneybönor och marinerad tofu





Nu är det inte långt kvar. Och jag har fantastiska detox-nyheter att berätta! Men ni får hålla ut lite till.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

YEYY MUFFINS! Jag längtar tills din detox är slut mer än dig, hahaha :D

Och ja, konstigt nog tar den kameran skitbra bilder när man inte har blixt på, FAST de blir alltid suddiga. :S Måste byta upp mig till en monsterkamera snart.

Anonym sa...

NU HAR JAG ÅSSÅ KÖPT BRA MAT !!! :) galet stolt *bröstar upp mig*

hädanefter ska jag leka härmapa och kopiera alla dina recept och också vara duktig kicka.

sen blev det orkidé och ny ram till mina fina fotoförstoringar! du skulle se dem så fina de är! :)

Anonym sa...

herregud alltså. detta är pilligt! jag gjorde bovetegröt med äpple och kanel. sockret lyser med sin fråvaro. åt sushi till middag så det är lite halvdetox idag. imorgon också, sen söndag börjar jag då.. glöm inte ge mig alla bra recept. åh! och gojibär är ju SÅ GÖTT!!! marcus tyckte inte om dem hehe...