2009-01-25

Detox, dag 2

Japp, andra dagen är igång. Jag har inte varit hungrig en enda gång. Vattenkastningen (var bara tvungen - det är ett så himla kul ord!) är lite mer frekvent än vanlig men i övrigt känner jag inte av någonting, varken positivt eller negativt, än så länge. Eller jo, att jag inte känner mig hungrig och jag har inte haft ont i magen en enda gång!

Dagens detox-meny:
Frukost: Hett vatten m. citron, ingefära & linfrö samt dinkelgröt med ekologiska äpplen och kanel (måste springa och handla dinkelflingor för jag hade köpt hel dinkel - som man inte kan göra gröt på). Edit: fanns inga dinkelflingor så det fick bli bovete istället. Smakade bra.
Lunch: Smoothie på sojayoghurt med ekologiska bär och apelsiner.
Middag: Hemgjord falafel (på ekologiska ingredienser så klart) med quinoa (har mkt kvar från igår) och babyspenat med balsamvinäger samt en sås på sojayoghurt, paprika och färsk basilika.
Bild från biodrain.se

Så här ser förpackningen med örttabletter ut, man ska ta två stycken tre gånger dagligen = 6 tabletter/dygn. De innehåller fiber och örter som ska sätta igång tarmsystemet, njurar och levern. Har tagit dem i ett dygn och ännu inte känt någonting, men vi får se vad som händer!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejhej! besök gärna min blogg och prenumerera på bloglovin.com om du har det! alltid modetips och annat kul… sexigaste bikinis och snyggaste väskorna/kläderna! Hoppas du gillar den!
Ha det super bra!
ccristin.blogg.se

Anonym sa...

Imorrn o övermorgon jobbar jag runt fem-tiden, men vi kan ju ses onsdag eller torsdag om det funkar för dig? :)

Och boken är skriven av en författare som driver med religion på ett seriösare sätt, han tar upp löjliga argument, konfronterar skolor som lär ut om Adam & Eva istället för riktig biologi osv. Riktigt intressant!

Anonym sa...

Börjar vänja mig nu...ha ha

Anonym sa...

wiiee va glad jag blir!!

va kul med detox, menvarförgör du det?
känna dig renare inombords?

vad intresant!