2009-01-01

Välkommen in i 2009 - förändringens år?


Bild 1 - Fotograf: William Saar // MuA & Styling: Vadim Stepanov //Modell & Styling: Jag *** Bild 2 - Fotograf: Nichlas Blomquist // MuA: Therese Nielsen // Modell & Styling: Jag

Så var det nya året infirad med champagne och god mat. Hade en jättetrevlig nyårsafton med en massa gött folk. Det enda tråkiga var att jag fick superont i bröstkorgen av att klänningen tryckt åt så mycket under middagen så att jag tvingades byta om nån gång efter tolv, haha!

Jag har aldrig avlagt ett nyråslöfte förr men nu i december har jag tänkt mycket på hur jag kan förändra, eller snarare förbättra mitt liv. Och mest av allt vill jag se saker och ting mer positivt. I dessa finanskristider och det ena med det andra blir det ju inte direkt bättre av att man målar fan på väggen hela tiden. Och det kan jag tyvärr vara ganska bra på.

Nu är jag nyss fyllda 22 år, jag är fortfarande ung och har massor av år framför mig. Dock känner jag mig inte alls tillfred med min situation. Jag har världens finaste sambo, en underbar liten hund som skänker mig så mycket kärlek, en mysig lägenhet precis där jag vill bo, en go familj och ett par riktigt fina vänner (Vadim, Hanna, Sandra och Angelica kan känna sig extra träffade!). Det som trycker ner mig är att jag fortfarande inte vet vad jag vill göra. Då menar jag jobbmässigt. För hur mycket man än vrider och vänder på det så är det så att den största delen av den vuxna yrkesverksamma befolkningen spenderar en stor del (för att inte säga största delen) av sin tid på sina arbeten. Ska man spendera minst 8 h per dag på sitt arbete så ska det ju kännas givande, gärna kul - framförallt utvecklande.

Jag har räknat ihop att jag har haft minst 28 olika jobb (kan ju även ha glömt något), det har varit allt från extra inhopp på någon dag, sommarjobb till heltidsanställningar. 28 arbetsplatser och jag vet fortfarande inte vad jag vill!

Därför har jag inför 2009 och har skaffat en "gladbok" där jag bara ska skriva ner allt glatt, roligt etc. som hänt varje dag. Jag har annars lätt att sjunka ner i allt det dåliga :P Jag ska fundera på vad jag vill göra med mitt liv. Kanske kan jag efter ett tag se ett mönster i gladboken på vad jag verkligen uppskattar att göra? Om inte annat kan den säkert bjuda på ett par skratt någon deppig dag.

Gav du något nyårslöfte igår?
ps. bilder från nyår lär dröja - kameran försvann mystiskt under nyårsnatten

5 kommentarer:

Anonym sa...

det där med gladbok var en bra ide :)

Anonym sa...

Jättebra idé det där med gladboken. En sån borde alla ha!

Jag har avlagt ett löfte enbart till mig själv. Och det är att jag ska ta hand om mig själv lite bättre. Mitt i all stress som har varit året som gått har jag liksom tappat bort mig själv. Glömt och äta, har trasiga kläder som en annan luffare osv. Detta måste det bli ändring på. Ska försöka iaf... :o)

Isabella sa...

Amanda & Katja: Vad kul att gladboken inspirerade er. Jag har köpt ett block som jag nu ska "pimpa" i glada färger och klistra in foton o. dyl som jag får positiv energi av. Ska posta bilder på resultatet när jag hinner!

Anonym sa...

vart tappade du din kamera? på stället jag var så vet jag att det uppfanns en kamera!

Anonym sa...

Jag tycker också att det där med en "gladbok" var en bra idé. Kanske ska skaffa en själv.
Glöm inte att mäta halsmått, rygglängd och bröstmått på Sintra!
Kram
Anneli