2009-01-12

Tandproblem

Idag hade vi en veterinärtid inbokad. Sintras uppfödare såg att Sintra samlat på sig en del tandsten så jag bokade tid för att ta bort den. Veterinären och "sköterskan" var supergulliga och vi var med när Sintra skulle somna. Efter två timmar fick vi komma och hämta henne, lite groggy. Dessvärre var hennes tandstatus riktigt dålig. Veterinären behövde dra ut tre tänder (Sintra hade redan få tänder p.g.a. problem med valptänderna). Så nu kommer Sintras tunga alltid hänga ut ur ena mungipan. Hon ser helknäpp ut men jag hoppas att hon ska må bra och leva länge - trots avsaknad av tänder.

Det låter kanske konstigt, men Sintra btyder så mycket för oss att det är helt ofattbart. 1200 kr kostade "kalaset" och jag funderade inte ens över kostnaden. När man själv ska betala 180 kr för ett läkarbesök dock så gnäller man, haha!

Blir inga mer spännande inlägg idag, ska ta hand om mitt lilla håriga kolli nu - hon kan fortfarande inte gå ordentligt....

Har ni några husdjur?

ps. rösta på mig: http://modelljakten.se/modell/297

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan inte ha några. är allergisk :( myyyycket trist!

Vitina sa...

nää e de sant?! stackarn men hoppas hon mår bättre nu då...låter ändå lite gulligt de där med tungan=)

Anonym sa...

Japp, en katt :)

Anonym sa...

Man kan betala många dyra kronor för sina älskade djur. Våra djur är detsamma som familjemedlemmar för oss. Jag skulle inte heller tveka att lägga ut dom pengarna. Bara dom får må bra.

Anonym sa...

Hoppas hon mår bra.
Jag har haft hund, ödlor, katt. tom lamm men inte i min lägenhet i sthlm ;P haha
Min brorsa har en rotwailer (vet inte hur de stavas) nu, hon är helt underbar.

Anonym sa...

Men neeeeej....lilla plutten! Men hon överlever nog det där också...hon överlevde ju fasen att jag satte mig på henne (jag skattgråter fortfarande. Men jag gillar inte heller att gå till tandläkaren.

Anonym sa...

Stackars lilla Sintra. Men huvudsaken är att hon mår bra. Jag ska gå med Romeo snart till veterinären för att ta bort valptänder som ännu inte har lossnat och även ta bort tandsten. Jag kommer nog att få betala ungefär lika mycket. Var går ni någonstans? Vi går på Årstakliniken.

Anonym sa...

Jag har oxå en liten hund, hon fick ta bort lite tandsten i samband med att hon skulle operera örat (hon hade en vårta i örat!). I allafall hon är 9 år och har aldrig behövt ta bort tandsten tidigare, jag tror att det delvis beror på att hon tuggar väldigt mycket ben, ofta såna där vita ringar. Vad jag förstår så är det bra att de gör de för då får de mindre tandsten, bara ett litet tips.