2009-01-24

Detox, dag 1

Första dagen är igång och jag har inte dött än. Varken av hunger eller näringsbrist. Trots en hel dag på stan. Jag har börjat skriva en lista på vad jag ska äta varje dag. Det är ju lite krångel att byta kost så här. Ovan ser ni delar av mina inköp. Konserverade saker är förbjudna och helst ska allt vara ekologiskt, färskt eller torkat. Bönorna får man alltså koka själv, men det känns riktigt bra att veta EXAKT vad man stoppar i sig - helt rena, naturliga råvaror!

Så här ser menyn för dagen ut:
Frukost: hett vatten med färsk ingefära, 1/2 pressad citron och en matsked linfröolja. Sojayoghurt med skivad blodapelsin och valnötter.
Lunch: ört- och vitlöksmarinerade kidneybönor med morötter och tofu
Middag: veggofärs (torkat sojaprotein) med quinoa och grönsaker.
Utöver detta dricker jag mycket vatten, tar BioDrain örttabletter som sätter igång kroppens rening och äter russin och valnötter om jag vill "fylla på" mellan målen.

Är det någon som vill hänga på? Detox - rening för kropp och själ. 10 dagar av förändrad kost ska rensa kroppen på slaggprodukter, samlad vätska m.m. Dessutom får man testa en massa mat man aldrig ens tänkt tanken på att äta förut!

Det här var mitt sista mål före detoxen (sent i går kväll), hahaha! Med denna bild förstår ni kanske att mina matvanor (pre-detox) inte är de allra bästa....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: Usch, fan va äckligt de är med rökning egentligen...
haha ja det är absolut en anledning men ja känner att ja har inte motivationen just nu, men såklart ska jag sluta röka nån gång! det har jag sagt till mig själv & alla...

Desamma, kram!

Anonym sa...

Åh jag skulle verkligen vilja göra något liknande! :D