2009-01-21

Reflexväst till hund

Anneli som driver bloggen Hund i Sthlm och har flera chihuahuaor (bl.a. Summer som var den chihuahua som fick mig att bli chihuahuabiten och alltså är orsaken till att jag är stolt matte till världens bästa Sintra!) bad om att jag skulle visa reflexvästen som jag sydde till Sintra för ett par veckor sedan. I det här mörka landet är en reflexväst till din hund ett välinvesterat köp (eller pyssel). Sintra som är mindre än en average caterpillar-känga och dessutom svart syns inte överhuvudtaget nattetid. Särskilt inte för cyklister, bilister och allmänt blinda joggare. Reflexväst eller blinkande lampa är därför ett måste.

Det jag gjorde var att jag köpte en jättestor väst för människor, 39 kr på ett lågprisvaruhus. Jag sprättade loss reflexerna och kardborrbanden för att använda till Sintras väst. Som mall använde jag Sintras gamla väst och gjorde lite småändringar bara eftersom den köpta, gamla västen var lite felsydd. Det tog hela kvällen att få ihop det, jag är ingen hejare på att sy, men resultatet blev jättebra. Det bästa av allt var ju att det totalt bara kostade 39 kr inkl. allt! Superduper om du frågar mig!

Människovästen och den gamla, smutsiga västen

Nya västen som reflekterar riktigt bra!
Ps. Om ni vill får ni gärna lägga en röst på mig - http://modelljakten.se/modell/297 - en röst per dag och person. Ligger jag som toppliste-etta i slutet av månaden går jag vidare till "final", och det vore ju skoj!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Man måste ju vara medlem?? Då orkar jag ju inte.. :(

JÄTTEFIN väst, du är så duktig!!

Sitter fortfarande i mörkret med marcus sovandes i sängen, kvider och vänder sig då och då, stackarn. Vill bara att detta ska ta slut så han är pigg och glad igen..

Hörs snart hoppas jag!

Anonym sa...

Alltså gud vilken SÖT!! Älskar sista bilden, värsta stilig pose, haha (saknar Sussie, märks va?).

Och att du kunde vänta så länge på att handla hos Lush :O Det lär inte finnas mycket kvar nu, men jag håller tummarna för dig ;) Köp en Vanilla Fountain ialafall om det finns, var rätt många där när jag gick dit :)

Anonym sa...

puss puss puss puss

Anonym sa...

Reflexvästen blev ju jättebra. Sintras mått kommer att bli jättebra när Alessandra ska göra en ny kollektion av hundkläder. Tack så mycket.

Vitina sa...

stiligt värre=)